زندگی من و همسرم

من مادر دخترکی فرشته گون هستم

زندگی من و همسرم

من مادر دخترکی فرشته گون هستم

1-من و همسری دو ساله که ازدواج کردیم،یه ازدواج کاملا سنتی. ما نه با هم دوست بودیم، نه رفت و آمدی داشتیم،نه همدیگه رو می شناختیم .ازدواجی که اگه از دلخوری های کوچیک و بحث های گاهی خنده دارمون فاکتور بگیریم خدا رو شکر موفق بوده، هر چند هم من هم همسری ایرادهایی داریم که گاهی طرف مقابل رو اذیت میکنه اما علاقه فراوان همسری به من و اینکه هیچ وقت ناراحتی رو خیلی کش نمی ده(برخلاف من)و صداقت همسری و اینکه برای شادی من و پیشرفت زندگیمون از هیچ  کوششی دریغ نمی کنه منو روز به روز به زندگی امیدوارتر می کنه.من همسری رو دوست دارم،ناراحتی ش رو نمی تونم تحمل کنم و بودنش دلگرمم می کنه حتی اگه ازهم دلخور باشیم.

2-نهار قورمه سبزی درست کردم با بادمجان،بادمجان توی قورمه سبزی خیلی خوشمزه می شه.من برای همسری گوشت می ذارم برای خودم بادمجان،همسری زنگ زد که کارشون طول کشیده و نهار نمی تونه بیاد خونه مثل ماست وا رفتم چند تا قاشق کشیدم یکی از فایلهای صدای نازنین فرهاد روplay کردم و غذامو تنهایی خوردم.میخواستم درس بخونم که همسری دوباره زنگ زد و گفت فینال والیباله تلویزیون رو روشن کن.درس رو تعطیل کردم به همین راحتی!

3-خواهر بزرگ همسری خونه ساخته امروز با خواهر کوچیک همسری رفتن تمیزش کنن.خونه شون به مانزدیکه ولی نگفته بودن همسری هم از داداش کوچیکش شنیده بود گفتم برم؟ گفت نه!

4-امروز تو یه سایت درباره تعیین جنسیت یه چیزی خوندم که مخم سوت کشید.دلم به حال کسانی که بدون آگاهی هاز اصول تولید مثل ولقاح به این حرفا اعتماد می کنن سوخت.من اطلاعات خودم در این مورد رو که از منابع علمی معتبره اینجا می نویسم و مطمئن باشین هر چی اینجا م یخونین کاملا علمیه....

عامل ایجاد جنین لقاح تخمک زن با اسپرم مرد هست.کروموزمهای جنسی زن به صورتxxو کروموزمهای جنسی مرد xyهستن،در واقع نوع کروموزوم مرد تعیین کننده جنسیت فرزند خواهد بود.اما این دلیل نمیشه که از نقش زن تو این زمینه صرف نظر کرد.کروموزومهای xنسبت به کروموزمهای yماندگاری بیشتری دارن(در واقع اینکه بعضی جاها معتقدن دختر سخت جون تر از پسره! از همین ماندگاری کروموزمهایxمیاد) ما با تغییر شرایط میشه ماندگاری کروموزمهای yرو هم بالا برد.کروموزمهایyدر محیط قلیایی ماندگاری بالاتری دارن تا در محیط اسیدی و این محیط قلیایی توسط موادی که فسفر،پتاسیم و سدیم بیشتری دارن فراهم میشه.یعنی خانمی که فرزند پسر می خواد باید 1تا2 ماه قبل از اقدام برای بارداری از مواد غذایی که حاوی این عناصر شیمیایی هستن استفاده کنه،مثل کاهو،ماهی،نمک،جوش شیرین،توت فرنگی،خرما،کشمش و .....بر عکس در محیط اسیدی مندگاری کروموزمهایyبیشتره و این محیط هم توسط موادی که کلسیم فراوان دارن فراهم میشه مثل انواع لبنیات بدون نمک و همینطور موادی مثل آبلیمو،سرکه،آبغوره ،شوید و....نکته مهم در مورد بارداری فهمیدن زمان تخمک گذاری هستش.دلیلش هم اینه که به علت ماندگاری بیشتر کروموزومهایxاگه لقاح قبل از تخمک گذاری باشه جنین دختر و اگه در روز تخمک گذاری باشه جنین پسر خواهد بود.در مورد زمان تخمک گذاری هر چند تعیین دقیقش مشکل هست ما توصیه میشه خانمها چند ماه قبل از اقدام برای بارداری دماسنجی تهیه کنین و هر روز صبح قبل از برخاستن از تختخواب(یا رختخواب،فرقی نداره!)دمای پایه بدن یا BBTرو اندازه بگیرین و روی یه برگه یادداشت کنین(البته شروع اندازه گیری باید از صبح روز بعد از پایان پریودی باشه) بعد از چند ماه می بینین که در یه روز به خصوص در اواسط سیکل پریودی کمترین میزان دما رو دارین اون روز،روز تخمک گذاریه  شما بین 12 تا 24 ساعت بعد از این کاهش دما برای پسر شدن فرزندتون وقت دارین واگه فرزند دختر می خواین باید بین 24تا48ساعت قبل از این کاهش دما در سیکل بعدی اقدام کنین.

اما نکته خیلی مهم اینکه:

تعیین جنسیت فرزند در همان لحظه لقاح صورت گرفته و به هیچ عنوان امکان تغییر جنسیت جنین بعد  از لقاح وجود نداره  هر کسی که حتی یه دونه زیست شناسی تو دبیرستان پاس کرده باشه می فهمه چی میگم بنابراین هر کی بهتون گفت با فلان غذا وبهمان  ارو بچه تون تبدیل به دختر می شه یا پسر بهش بخندین و بدونین کوچکترین منبع علمی برای حرفاش نداره.

شاید بعضیا بگن این نوع تعیین جنسیت دخالت تو کار خداست اما من به شدت مخالفم چون در این صورت زوجهای ناباروری که اقدام به لقاح مصنوعی یا روشهای دیگه درمان میکنن هم دارن تو کا رخدا دخالت میکنن! پیشرفت علم یه درهایی رو تو زندگی باز می کنه و چه خوبه ما با توکل به خدا علم رو هم وارد زندگیمون بکنیم .هر چند در نهایت همه چی دست خداست و اراده اون بر همه چی غلبه داره.

نظرات 3 + ارسال نظر
ستایش سه‌شنبه 14 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 01:19 ب.ظ http://lafkadi0.blogsky.com

موفق باشی هم در وبلاگ نویسی هم در زندگی با همسرتون !
خوشبخت باشی !

دیناخانومی چهارشنبه 15 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 10:52 ق.ظ http://baghche87.persianblog.ir

سلام
خوشحالم داری از خودتون می نویسید! خوشحالم این قدر دل هاتون به هم نزدیکه!
آره زن بودن دنیاش خیلی خیلی عجیبه! هر زنی برای خودش یک کتابیه!
خوشحالم از نوشته هام خوشتون امد! خوشحال و خوشبخت باشید!

پرسپولیسی سه‌شنبه 14 دی‌ماه سال 1389 ساعت 08:00 ب.ظ http://haftominrooz.persianblog.ir/

چقدر این مطلبت برام مهم بود
من اصلا ازدواج هم نکردم اما همیشه این برام سوال بوده و خوشحالم که راهشو فهمیدم
به نظر منم این چرته که میگن دخالت تو کار خداست...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد